piisu

Tankar. Drömmar. Livet.

Livets allmänna j*vligheter..

Publicerad 2011-04-05 07:53:39 i Allmänt,

Dähär me livi e en konsti sak.. Eina stånde er man upp på en topp o allt e frid o fröjd, rätt som e er så e man i en djupan dal utan att veta hu man hamna tär. Ja tycker ja har hadd min deil åv dala just nu.. Men entå ere som di sku kom ny heila tiin. Toppa e ganska langt bort just nu..

He som orsakar djupast daln just nu er att ade ja sku vila ligg i soffhörni o mys me int finns för tillfälli.. Ja hoppas att jag hittar a/ha hittar me.. Tills he så får ja fösök kläter upp ur min dal på egen hand..

Följande refräng tycker ja passar ganska bra just nu imorn..

Säg, är det konstigt att man längtar bort nån gång?
Om man gärna vill
lyss till lärkans drill eller trastens glada sång.
Om man älskar hav och vindar
och är trött på neon och betong.
Är det konstigt att man längtar bort nån gång?

Lena Andersson- Är det konstigt att man längtar bort nån gång

Neon finns e ju int så myki åv meir.. Men betongen sku ja no nästan klar me utan.. Men mest saknar ja no ade fammi som ja int har just nu.. Men. Min turo e på komand. Hoppas ja.

Kommentarer

Postat av: Emmi

Publicerad 2011-04-06 12:05:13

Hördu, ja tänkt på de för na dag saan o kom fram till att ja behöver få träff Pia snart!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

25 höstar ung sjukskötare från Inkariket Lillby. Bosatt i Bosund, Finland. Bloggar om vardagens allmänna j*****heter, drömmar om framtiden och annat smått och gott.. Står i startgroparna för att bygga drömhuset med min sambo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela