piisu

Tankar. Drömmar. Livet.

Nu e glada julen slut, slut, slut....

Publicerad 2011-01-09 11:47:37 i Allmänt,

O julegranen den e kastad ut.. Eller.. Påväg ner i källarn.. Den e ju av plast så..

Ida har ja alltså laga ut julen. Tomta e i en låda även de påväg ner i källarn.. Ljusstakar, stjärnor o min ljusboll e fortfarand kvar.. Tro, Hopp o Kärlek får vara upp än några dagar.. Liti sånde mellanlandning innan e er bara vinter..

Den lediga dagen till ära har ja alltså steji me strykjärni i högsta hugg. Struki dukar, kuddöverdrag och gardiner.. Julen e utplocka och utdammsuga.

Ny gardiner har ja i sovrummi.. Tomta e nerplocka ju ;p visserligen ere na utblomma maskrosor på dem.. Men di e vit o grå-brun ti färgen.. så di passar nu föri e blir ti lägg upp na meir vår-påsk-sommar aktit.. Va ja har ti hösten sir vi seinari..

Kommentarer

Postat av: lotta

Publicerad 2011-01-11 15:28:09

Hej! SENT svar säkert men usa-filmredigeringen är i full gång igen efter en lång paus p.g.a. datorkrasch. Men sakta men säkert. Och JO det är klart att du ska ha en kopia, vi har aldrig tänkt nåt annat ;) Jag hör av mig när allt är klart.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

25 höstar ung sjukskötare från Inkariket Lillby. Bosatt i Bosund, Finland. Bloggar om vardagens allmänna j*****heter, drömmar om framtiden och annat smått och gott.. Står i startgroparna för att bygga drömhuset med min sambo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela