piisu

Tankar. Drömmar. Livet.

Bojkott

Publicerad 2011-02-14 11:35:28 i Allmänt,

Ja had tänkt bojkott denna dag me allt va e innebär.. Fö vaför behöver man 1 dag/år tå man visar vänner att man bryr se. Egentligen ska man vis e dagligen. O den svenska versionen av namnet på denna dag får me ti må skit just nu. Eftersom int ja har nar ti kall "min". Tycker därför att det finska namnet passar bättre.. Vändag e bättre än "alla hjärtans dag".. visst. ade som ja komber ti kall "min" så komber ju finnas i hjärta o deil plats me en massa ader.. Men entå..

Dagen till ära.. (eller min snålhet) så har ja experimentera.. I Birkas mattidning fanns e för x antal år saan ett recept på Pätkismuffins.. Goda sådana dessutom. O ja har undra.. Kan man laga e me na anat än pätkis.. så ida har ja laga Smil-muffins :)

Smilmuffins

Smaken kan int ja säg na om än.. Men ett hjärta av mint-creme och choko finns e i dessa :)
-----------
Smaken e bra.. Men tyvärr har smilknappa sjunkt ti botten :s

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

25 höstar ung sjukskötare från Inkariket Lillby. Bosatt i Bosund, Finland. Bloggar om vardagens allmänna j*****heter, drömmar om framtiden och annat smått och gott.. Står i startgroparna för att bygga drömhuset med min sambo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela