piisu

Tankar. Drömmar. Livet.

Nu e de jul

Publicerad 2010-12-21 15:13:08 i Allmänt,

Här i mitt hus :)

NU byri allt vara på plats. Ida fick ja inplocka he sista.. Julsakre e upplocka, spegeln och nyckelskåpi e på plats och granen e klädd ;) iofs den lilla.. Men en gran iaf. Ja har t.o.m 2 hyacinter :) lådor o sånt e nerbärd i källarn och ja fastna nästan i pappersåtervinningsroskisen ida.. Men loss kom ja.. ;)

Dimission igår. Så nu e man tå Sjukskötare YH. Saknas bara betyget :p men de kommer på posten den 31.12. Fr.o.m imoron får ja ÖT och nu har gårdskarln äntligen fata va som feilar motorvärmarstolpen.. Efter att pappa förklara åt a.. Lilla jag försöka no men ja fick int e sagt som e sku..

He e no ut me mina bambuskott nu.. Eitta har gul blade o ana halder på o blir gul på stammen :s O min Benjamin Fikus tappar blade.. Tror int di va så nöjd me ti flytt från Vasa i -20 grader... Men va ska int di rep se bara e blir liti ljusari tär ut.. Bambuskote kan e vara värr me.. Men fikusen borda no kuna rep se ganska bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Pia

25 höstar ung sjukskötare från Inkariket Lillby. Bosatt i Bosund, Finland. Bloggar om vardagens allmänna j*****heter, drömmar om framtiden och annat smått och gott.. Står i startgroparna för att bygga drömhuset med min sambo.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela